zondag 19 oktober 2008

Massaal hernoemen van 19 GB bestanden

Een kennis van me had 19 GB aan (heel veel) bestanden, waarvan de bestandsnamen begonnen met een vast aantal cijfers en een streepje. Daarna begon pas de echte bestandsnaam.

Dat was niet erg handig en op zijn vraag hoe dat nou te klaren dacht ik aan het al eens eerder hier genoemde programmaatje Massaal Hernoemen in mijn Linux systeem. En warempel, die kon ook wissen. Bovendien liet het netjes zien wat het resultaat zou gaan worden. Dubbele bestandsnamen worden perfect aangegeven.

Die 19 GB heb ik veiligheidshalve maar in een paar stapjes gedaan, maar volgens mij had dat niet gehoeven.

En zo kon die 19 GB weer terug naar mijn kennis. Dat was nog de moeilijkste klus, want hij had nog USB 1 poorten en dan kost dat veel tijd. Die zijn een stuk langzamer dan de nieuwere USB 2.0 poorten.

Geen opmerkingen: