woensdag 11 maart 2009

Wat is erger? Een bug of een feature ... .

Ik ben de laatste tijd druk bezig met Scribus voor het in elkaar zetten van posters voor het werk. De eerste vier zijn inmiddels geheel door de molen. De vijfde is klaar voor de laatste controle. Ik begin nu aan nummer zes. Er komen er in totaal zeven plus een muismat, die ook al vrijwel klaar is.

In mijn vrije tijd heb ik ook nog een wijzerplaat gemaakt voor een kantoorklok. Ik kreeg een vrij kale klok op mijn werkkamer. Een net wijzerplaatje met de tijdsverschillen op de verschillende lokaties over de wereld leek me wel wat. Een collega zag die klok vanmorgen. Hij was helemaal verkocht. Ik had een print liggen. Hij is al bezig met het erin zetten van die wijzerplaat ... .

Scribus is een Open source programma. Dat wordt gemaakt door mensen in hun vrije tijd. Eerst afwassen, dan klussen dus. Als gevolg is het ergens simpel. Dat ik er posters mee kan maken voor een grote werkgever komt ook door het onderwerp. Maar toch is Scribus niet slecht, helemaal niet zelfs.

Er zijn zaken die wat minder gepolijst werken. Dat kan je een bug noemen. Ik heb die bugs veel liever dan een super high tech programma boordevol allerlei snufjes en mogelijkheden. Features heet dat. Dat kan ik allemaal niet behappen. Plus ongewenste update SPAM op de koop toe.

Wat is erger? Een bug of een feature ... .

Geen opmerkingen: