vrijdag 17 februari 2012

Weekje Linux

Zo, het is weer weekend. Vrijdag is mijn roostervrije dag. Drie dagen voor mezelf en mijn gezin. Heerlijk.

En drie dagen voor mijn laptop en Linux. Ook niet weg.

Zodirect even Skypen met een familielid met een stinkgoedkoop oortje. Daar moet ik nog eens een betere voor kopen. Dit was mijn eerste en hij bevalt verder heel prima.

De laatste video van mijn motorclub kon ik gisteren eens zien via een beamer. De kwaliteit beviel me heel best. Ik begreep verder van iemand met ervaring dat mijn keuze voor een niet al te dure camera en daarmee de 720p kwaliteit in plaats van Full HD (1080p) zo gek nog niet is.



Full HD is voor veel mensen met een niet al te snelle verbinding teveel van het goede. Dat gaat dan door buffer problemen haperingen geven. Voor mij is het voor mij ook dat ik die 720p op mijn vrij lichte laptop goed aan kan. Anders had ik een snellere PC moeten kopen. Dat was me weer te dol.

Geen opmerkingen: