vrijdag 21 december 2007

SD kaartje lezen

Een Panasonic Lumix camera gebruikt een SD kaartje voor de opslag. Mijn Toshiba A100 laptop heeft daarvoor een slot in de machine. Die werkt prima onder Vista.

Nou ja, prima? De eerste keer dat ik dat kaartje erin stopte begon Vista dat slot blijkbaar pas te installeren en dat duurde erg lang. Niet erg fijn dus, maar uiteindelijk werkte het wel.

Onder Linux / Slackware 12 blijkt dat echter nog helemaal niet zo eenvoudig te zijn. Ik begrijp dat SD kaartjes toch wel aan de gang te krijgen moeten zijn, maar nu eens uitproberen hoe.

Mijn eigen Canon camera heeft een CF kaartje. Geen problemen met Compact Flash kaartjes. Dat werkt perfect.

1 opmerking:

AnneTanne zei

Tja, mijn computer is oud (7 jaar), en heeft geen ingebouwde cardreader. Ik heb dus gewoon het goedkoopste readertje gekocht dat ik vond, en daarmee leest SuSE probleemloos zowel SD als CF, en ook Ubuntu heeft daar niet de minste moeite mee.

Oh ja, als OpenSource supporter ben ik al snel van Blogger naar Wordpress overgestapt als blogplatform ;-)