zaterdag 2 augustus 2008

Word en Excel in Linux

Ik moest laatst een bezwaarschrift maken. Dat is iets wat je dan goed in elkaar wilt steken en het moet er ook nog eens verzorgd uitzien.

Iedereen moet weleens een briefje maken. En soms moet je iets doen in Excel. In Windows gebruik je dan MS Word en Excel. Je ziet het: Dat begrip Excel is al een begrip geworden.

Office 2003 draait tegenwoordig prima in Wine. Dat is - eenvoudig gezegd - een Windows emulator. Ik gebruik Wine zelf niet. Windows nadoen in Linux vind ik geen goede oplossing. Ik gebruik OpenOffice Writer en Calc inplaats van Word en Excel. Dat gaat met mijn huis- tuin- en keukengebruik helemaal naar wens. In dat Ooo kan ik ook een Word document van anderen lezen en idem ditto wat betreft Excel bestanden.

En dus maakte ik dat bezwaarschrift in Ooo Writer. Met het mooie Gentium font zag het er prima uit.

Geen opmerkingen: